Klubová výstava Kolesa u Pardubic 12.6.2010

12.06.2010 21:20

 

Dnes nastal námi dlouho očekávaný den D, tedy den Klubové výstavy v Kolesech u Pardubic. Ráno jsme vstali kolem půl šesté a po sedmé jsme vyráželi z domu. Pořídili jsme si konečně lepší auto, takže jsme už netrnuli hrůzou, co se nám pokazí a dokonce jsme si mohli v rodícím se pařáku zapnout i klimatizaci (jen trochu, aby holky zase neomrzli :D), takže jsem se potil pouze přiměřeně.  Poprvé jsme vyrazili v plném počtu, tzn. celá rodinka a Amanda. Cesta probíhala v pohodě ale nakonec jsme tak tak dojeli, protože jsme se zasekali v Pardubicích a v přilehlých vesničkách, takže jsme dojížděli do Koles těsně před devátou. Tentokrát jsem podcenil situaci a nepřibalili jsme si s sebou žádné sedádka, takže jsme byli nuceni v nehorázném pařáku stát na slunci na vlastních nohách. Naštěstí občas zastínil palčivé sluníčko nějaký ten mráček, takže jsme to nakonec zvládli a přežili ve zdraví.

Předchozí dvě absoluvované výstavy byly v Amandině případě jen na zkoušku. Z důvodu nízkého věku se výsledek totiž nepočítal do případných požadavků na uchovnění. Při dnešní výstavě měla Amanda rok a 2 týdny, takže Klubová výstava v Kolesech se už POČÍTÁÁÁ. Rozhodčím pro posuzování fen byl anglický rozhodčí Jeffrey Ford a pejsky posuzoval jeho krajan Frank Gough. Jako většina chovatelů a vystavovatelů (aspon co jsem zaslechl) jsem byl strašně zvědavý, jak budou pánové naše hafany posuzovat. Co rozhodčí, to názor a jiná představa "ideálního psa". U těchto pánů jsem doufal, že budou posuzovat psi a fenky nezávisle na tom, kdo třímá druhý konec vodítka, jak tomu někdy bývá u domácích rozhodčích.  Nemůžu mluvit za rozhodčího u pejsků, ale pan Ford mě nezklamal. Každou fenku důkladně prohmatal a posoudil jak v klidu v postoji, tak i v pohybu. Při posuzování upřednostňoval pohyb do trojúhelníku, s čímž jsem se zatím nesetkal a byla to pro mě osobně novinka, ačkoli je to naprosto běžné. Při tomto stylu posuzování rozhodčí vidí psa ze všech stran a úhlů a má o něm dokonalý obrázek.

Amanda jako obvykle chodila ukázkově, stála na jedničku a celkově poslouchala bezvadně. Je prostě zlatá a její naprosto vyrovnaná povaha se nyní projevuje naplno. Ostatních psů a fen si nevšímala, neštěkala, nekňučela, nelítala. V klidu jsme ji mohli pustit i na volno. Ovladatelnost prostě na jedničku. V obrovském vedru, které v nádherném areálu v Kolesech panovalo, a které činilo psům a páníčkům nemalé potíže, jsme to zvládli skvěle. Při posuzování naší třídy slunce hřálo mimořádně silně, asi proto, že to bylo kolem oběda a při početnosti třídy mladých - 21 fen posuzování trvalo dost dlouho. My jsme měli pořadové číslo 122 a byli jsme třetí na ředě, takže jsme měli celou akci brzy za sebou a pak už jsme jen čekali , až to skončí. Vzhledem k počasí a dosažené známce jsme pak mohli kruh opustit ještě před koncem posuzování a stanovení konečného pořadí, což všichni takto uvolnění přijali s povděkem.

 

A jak jsme dopadli?

Známka : Velmi dobrá

Posudek: Dobrá tlama, dobrý stop, tmavé oko, uši v pořádku, rovná přední fronta, hezké tělo, rovný hřbet, hezky klenutý hrudník, správně  nasazený ocas, dobré zadní končetiny, lepší úhlení kolene, pohyb v pořádku

S hodnocením i posudkem jsem velmi spokojený, i když jsme dostali známku Velmi dobrá. Nepatřím k těm majitelům (a nikdy patřit nebudu) co v případě, kdy dostanou známku velmi dobrá nemají pro rozhodčího slov a výsledek si ani nenechají zapsat do PP, jen aby jim to tam "nehyzdila" ona "špatná známka". Známka velmi dobrá je prostě velmi dobrá a znamená to, že pejsek je velice slušný, splnuje standard a pouze v nějaké nepodstatné věci je horší než například vítěz třídy. Navíc u zahraničních rozhočích je tato známka velice populární a nešetří ní a vůbec to neznamená že pes s VD je naodstřel. Takovéto známky od anglického rozhodčího v konkurenci 21 fen ve třídě a navíc na klubové výstavě si vážím daleko víc, než vítězství a třeba i titulu na výstavě, kde jsou ve třídě 3 zvířata.  Radši budu mít "horší" známku, které si budu vážit, a budu vědět, že mám psa solidní kvality, než abych se honil za výsledky na méně obsazených výstavách jenom proto, abych měl krásné záznamy v PP a případně si takto "vyjezdil " titul. O Amandě jsem měl dosti pochybnosti, co se exteriéru týče. Mě jako laikovi se zdálo plno věcí nedokonalých a jsem strašně rád, že mi je pan Ford celkem vyvrátil a potvrdil, že Amanda je pěkně stavěná a hezká fenka, která ještě možná do krásy teprve doroste.  Pro mě osobně je důležitá povaha a tu má Amanda excelentní a nikdy se za ni nebudu stydět, byť by měla exteriérové hodnocení jakékoli. Povahu má prostě výbornou, což se o mnohých dnešních stafbulících říct nedá.

Na závěr bych chtěl pogratulovat všem majitelům oceněných psů a všichni dnešní účastníci klubové výstavy  si zaslouží odměnu za to, že to v tom vedru nějak vydrželi a že nedošlo k žádnému maléru, i když kolikrát moc nescházelo. Pořadatelům patří dík za celkem slušnou organizaci (až na to neuklizené seno - aspon v kruzích to mohl někdo vyhrabat) a rozhodčím za poctivé a pečlivé posuzování (chudáci museli na tom slunci být celý den - mají můj obdiv).

Pár foteček z dnešní akce najdete ZDE. Původně jsem měl v plánu udělat stovky fotek, ale nakonec jsem jich udělal jen pár a zbytek manželka :D.

Celkově to byl moc pěkný den a už se těšíme na příští týden na výstavu do Brna. Tam bude aspon mela a zmatky.